2 juli 2010

Katja återuppstår

I dag återvänder Katja till universum. Katja är en av de lajvroller som jag har haft absolut längst och därmed också en av mina favoriter. Första gången jag spelade henne var någonstans mellan 99-00 på Mjölbylajvet och sedan även Motalalajvet. Hon blev känd som oförarglig under det första lajvet, misstänkt under det andra och "HÅLL reda på den där JÄVLA malkaven!" under det tredje. Hur det gick sedan minns jag inte.
Hon är även känd för att ha överlevt ett varulvsanfall i Motala, pratat mycket om en vän som heter Belinda och som lärt henne att "laga folk med saxen". Hm. Jag måste hitta en sax.
Att fixa Katjas outfit är ett problem. Jag har inte kvar någonting av hennes gamla utstyrsel och just nu är jag lite fundersam över hur jag skall få till hennes look. Det enda jag är säker på är sminkningen. Den kan liknas vid den sminkning en gothisk tjackhora borde ha efter att ha kletat in massor med svart kring ögonen, sovit i det, bättrat på det, sovit i det igen och sedan gått ut i ett oväder.
Men klädselmässigt. Det klassiska kvinnliga problemet. "Vaaaad ska jag ha påååå mig?!"
Det är rent sjukligt varmt ute, så alla tunga kläder går bort. Nåja. Vi får se vad jag hittar i garderoben om jag gör Alvs gamla klassiker och öppnar dörren, vrålar "DIN MAMMA var av POLYESTER" och grabbar tag i det som anfaller.

3 kommentarer:

  1. Hohoh, har jag sagt det där? Minsann, jag är ju rolig! :D

    SvaraRadera
  2. Haha, när Katja "satt" i hissen och kandiderade till furste men misslyckades och vart tvungen att spela schack mot seneschalen... :)

    SvaraRadera
  3. Katja är en helt underbar karaktär. Dock inte speciellt trevlig att möta på under ett lajv. Men hon är helt enkelt genialisk!

    SvaraRadera