17 juni 2010

Tjäna fett med pengar

Min käre fästman har en kallelse till folktandvården i morgon. Han behöver egentligen inte gå dit och eftersom vi har ont om pengar så tänkte vi skita i det. Senast man kan lämna återbud är dagen innan besöket. Om man blir sjuk samma dag så får man betala. Om det är en måndag så måste man lämna återbudet på fredagen, annars får man betala. Han har självklart inte bokat in tiden själv, utan det har de gjort åt honom.
Vad för man då betala? 350 spänn om man lämnar ett sent återbud.

Jag råkade ut för samma sak härommånaden. Det var en tid hos diabetessköterskan som jag avbokade via nätet eftersom jag var sjuk. Den avbokade jag på en lördag och mötet var på en måndag. Självklart var det för sen avbokning och jag fick pynta fram pengar i alla fall.

Fy fan vad jag hatar det systemet. Varför över huvud taget ha webavbokning om det ändå inte ger några som helst fördelar?

Jag funderar på om man inte borde börja kunna tjäna pengar på det här. Börja skicka brev till random människor där det står:

"Hej, du är kallad till fika med Yvonne den någontingde på det här cafét. Om du lämnar sent återbud så tvingas hon tyvärr ta ut en liten avgift på 350:-. Om du kommer dit så betalar du fikan."

Jag behöver ju inte ens skicka det till folk som sagt att de vill fika med mig, utan bara totalt slumpvis utvalda människor. Ah... framtiden ser ljus ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar