10 maj 2010

Vad jag åstadkommit på ett år

I dag är en sådan där deprimerande dag då allt har gått fel. Således har jag bestämt mig för att göra en liten lista av vad som har förbättrats från förra året vid den här tiden, vad jag har åstadkommit. En liten självpepp är ju aldrig fel, inte sant? Så, då kör vi.

Jag har...
  • ...varit på ett antal arbetsintervjuer och dessutom provjobbat på ett företag en vecka. Visserligen var företaget oseriöst och jag slutade, men å andra sidan så var det ju ändå ett provjobb. Hurra för mig!
  • ...arrangerat sjukt många zombielajv på NärCon som blev mäkta populära. 
  • ...flyttat till kärleken i Kalmar och bor nu i en fin och stor trea med inglasad balkong där jag trivs ypperligt.
  • blivit publicerad i en antologi utan att ens ha jobbat för det. De hittade min blogg och gav mig ett erbjudande, och jag tog det.
  • ...blivit friad till, tackat ja och planerar mitt bröllop.
  • ...tagit mig i kragen, tjafsade lite med CSN och lyckades få loss nog med pengar för att äntligen slutföra gymnasiet. 
  • ...snart slutfört gymnasiet, inklusive den där förbaskade matten!
  • ...gjort högskoleprovet och fick 1.4 vilket jag är jävligt nöjd med.
  • ...skrivit en artikel som skall bli publicerad i Fenix. 
  • ...fått i uppdrag att skriva en zombiemodul till rollspelet Action! som skall ges ut och finnas till försäljning inom en överskådlig framtid.
  • ...lyckats sälja ett antal av mina smycken till folk. 
Faktum är att jag gjort mer för att förbättra mitt liv det här året än jag gjort under alla mina år som vuxen. Hurra för mig!

1 kommentar:

  1. Grattis till högskoleprovet, 1.4 är inte dåligt alls när man gör det första gången, speciellt inte när man gör det oförberett. Jag fick 1.6, men jag jobbade som ett hjon innan. Sedan kom jag in på Folkhögskole-betyget.

    SvaraRadera