22 mars 2010

Jag är friiiii, friiiiiiiI!

Trots att det var jag som för tolv år sedan startade föreningen och trots att jag varit ordförande för den i hela mitt vuxna liv och trots att den blivit riktigt stor och gjort riktigt mycket coola saker så kan jag nu efter det första årsmötet där jag inte slutade i styrelsen bara känna följande:
JAG ÄR FRIIII!!!!
Eller jag försöker i alla fall att känna det, men jag känner mig lättare, inte så nedtyngd. Jag känner mig som om jag fungerar bättre igen. Ångesten har blivit naggad i kanterna och jag kan se tydligare igen. Luften går lättare att andas.
Jag är fri. Inget mer ansvar. Inget mer föreningsjobb. Ingen mer otacksamhet och tjafs och gnäll och plikter.
Nina verkar brinna som jag gjorde när jag började och jag tror att om någon kan driva den här föreningen framåt och få den att bli rolig igen så är det hon.

YAY! FLY MY LITTLE PIGGY!

5 kommentarer:

  1. Hahaha. är det någon som har koll på flygödlor så är det ju garanterat du, haha! okej, vad heter filmen? jag kanske är lite intresserad av att se den ändå ( i smyg, givetvis!)
    Skönt att du är fri nu. Kommer ihåg snacket vi hade om erat föreningstrassel! och återigen, jag kommer att komma till skolan och lämna din bok, snart! :D

    SvaraRadera
  2. Jag förstår inte. Har du avsagt dig styrelsen eller inte?

    SvaraRadera
  3. För första gången i mitt vuxna liv är jag inte med i Drakontias styrelse. Jag tyckte det framgick rätt klart, men så var jag rätt virrig när jag skrev också. ;P

    SvaraRadera
  4. Det var just meningen:
    "...så kan jag nu efter det första årsmötet där jag inte slutade i styrelsen bara känna följande..."
    som gjorde mig lite förvirrad. Resten av inlägget kändes väldigt mycket som du avsagt dig uppdraget i styrelsen. Men just det där lilla "inte slutade" blev konstigt...

    SvaraRadera