1 feb. 2010

Syster hem, pärlor hej

I dag åkte systra mi hem efter att ha varit här under helgen. Vi träffas på tok för sällan. När all kontakt jag har med henne sker via blogginlägg så blir det lätt att man känns på tok för avlägsna varandra, men när vi träffas så är hon samma härliga Nilla som hon alltid varit. Vi har varit på fest, sett Avatar på bio, pratat en massa och fluffat omkring. Hon är behaglig och jag trivs i hennes sällskap. Det är skönt att inse att hon är samma person som hon alltid varit oavsett religion.

I dag fick jag också ett paket med posten. Alv skickade mig massor med massor av pärlor, så nu blir det snart fler smycken! Funderar på att försöka ha tillräckligt många för att stå på en marknad någon gång under sommaren. Det vore mysigt. Jag ser mer pysselkvällar i framtiden.

I dag har jag inte heller varit lika spänd som jag brukar vara. Det känns som lyx att våga slappna av, om så bara för några timmar. Med lite tur håller det i sig längre än så.

2 kommentarer:

  1. Wii! Kul att de kom fram så snabbt! :D

    SvaraRadera
  2. Oho pysselkväll!! vill ha, så fort du kommer hitåt (eller jag ditåt):)
    Och ja jag läser här, jag är bara rysligt dålig på att kommentera. Och läser någon gång i månaden och läser igenom allt jag missat då:) Du skriver så otroligt bra.

    SvaraRadera