22 feb. 2010

Lek i skogen

Har suttit och funderat på att arrangera ett litet fantasylajv. Ett ganska kravlöst high fantasylajv som går ut på att ha roligt och utan inblandade föreningar.

För jag hade fel. Jag vill inte bara vara lajvare, jag vill vara arrangör också. Jag vill bara kunna göra saker på mitt sätt och utan en stor föreningselefant i ryggen. Jag vill tillbaka. Man påstår att det inte går att gå tillbaka, men någonstans måste vändningen komma. Någonstans måste lajvsverige ha blivit så seriöst och pretto att det slår runt och folk börjar boffra i syntetmantlar igen.
Jag funderar på att låta det slå runt för mig nu. Jag skall fan i mig leka i skogen.

Kan skriva mycket mer om det här, men tänkte formulera mig bättre. Tills vidare finns nästan alla mina tankar om det här nedtecknade redan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar