23 jan. 2010

Utmaning - brudklänning

Det är en utmaning att hitta en brudklänning. Jag har sökt högt och lågt efter en enkel, vit klänning. Den behöver inte nödvändigtvis vara hellång, men den skall ha långa ärmar och vara sydd i ett stretchmaterial som har snyggt fall. Det närmaste jag kommit var en fruktansvärd ribbstickad historia.
Hur kan det vara så fruktansvärt omöjligt?
Nu har jag sakta, men säkert börjat inse att jag får vidga mitt sökande till snygga blusar/tröjor och långa kjolar i vitt i stället. Ingenting där heller. Ingenting alls.

Så nu utmanar jag er som har gott om tid och/eller är romantiker by heart. Försök hitta mig en klänning eller en blus eller en kjol och posta länken som kommentar. Jag har inte råd med saker för tusentals kronor, men det vet ni ju redan. Här följer lite tankar om plaggen:

Klänningen - Måste vara vit. Den skall ha långa ärmar och som minst nå ned till vaderna, men helst skall den vara knälång. Inga fula sömmar vid midjan. Stretchmaterial är definitivt att föredra och då inte ribbstickat. Den skall vara någonstans kring storlek 40-44. Jag föredrar om överdelen är ganska slimmad och att kjolen är vid. Överdelen kan man ju dock sy om i värsta fall. Planen är att sy om plagget oavsett, så.

Kjol - Om jag skall ha en kjol skall den vara vit, hellång eller näst intill. Den skall dessutom vara så vid som möjligt och gärna volanger och chiffong och/eller spetsar. Lager på lager-känsla föredras.

Blus/tröja - Helst av allt i stretchigt material. Gärna med spetsar eller volanger.

Överlag är jag ute efter en lite gammaromantisk känsla. Temat för bröllopet är "Saga", och jag tänker lite faerie på den punkten.

Så... förvåna och överraska mig med era klädletarkunskaper! Go, go, go!

Tillägg:
Om någon dessutom har en hög, svart hatt av en ganska stor storlek att sälja eller låna ut till bröllopet vore det guld.

3 kommentarer:

  1. Om du har ett e-baykonto (har du inte det kan jag inflika att det är väldigt lätt att handla därifrån, allt som krävs är ett vanligt betalkort):

    http://cgi.ebay.com/Princess-Neck-Renaissance-Victorian-Empire-Dress-Gown_W0QQitemZ270509072933QQcmdZViewItemQQptZUS_CSA_WC_Dresses?vti=Size%09L&hash=item84b6b7545b

    SvaraRadera
  2. Jag har en 'angeldress' som jag köpte i USA inför halloween som är lite åt det hållet som du vill ha..

    SvaraRadera
  3. Oooh. Finns det några bilder och kan du tänka dig att skiljas från den?

    SvaraRadera