13 jan. 2010

Huvudterror

I flera dagar har jag som ni vet känt mig ur balans, håglös, rädd, nedslagen, spänd och i allmänhet förstörd. I går fick jag plötsligt huvudvärk. Jag lade mig ned och vilade och somnade för att sova så djupt att jag var omöjlig att väcka. Två timmar senare vaknade jag och då hade huvudvärken stegrats så till den milda grad att jag inte kunde röra mig. När jag försökte resa mig vek sig knäna och hela världen svartnade i en skarp smärta. Jag var livrädd och spänd och stressad över allt jag borde göra, men som jag nu var helt oförmögen att ta itu med utöver den vanliga apatin.
Försökte vila, men varje gång jag slumrade till så ramlade jag ögonblickligen in i en horribel mardröm och vaknade av att jag skrek eller att hjärtat slog som en stånghammare.
Ömsom frös jag och ömsom var jag het som en bakugn.
Till slut gick jag och lade mig tillsammans med August. Efter halva natten lämnade han sängen för att jag var för varm att ligga bredvid.
När jag vaknade i morse var huvudvärken kvar, men i en mildare variant. I dag har jag lyckats varit på en kort promenad och kan sitta här igen, men jag mår fortfarande inte bra och är livrädd för att huvudvärken skall öka igen.
Vad fan är det som händer?

1 kommentar:

  1. Är det en influensa? Hoppas du mår bättre nu, vännen.

    SvaraRadera