1 jan. 2010

Flått bytt får

Skulle kanske ta och posta den obligatoriska: se vad jag fått i julklapp-listan? Ja, givetvis borde jag göra det. Då kör vi utan någon särskild ordning:

  • Boken "Den femtonde hövdingen" från Mikael (Jag har pratat massor om filmen med samma namn, den handlar om samer)
  • Boken Ondvinter från Johanna (Inte läst än, men den ser vansinnigt tuff ut)
  • Hackers på DVD från älsklingen(Han vet vad jag gillar)
  • En porrfilm med gothbrudar som skall vara det bästa som gjorts från älsklingen (Nam nam nam)
  • Ett rökelseställ enbart bestående av dödskallar från mamma (Det är ett sådant där snyggt som får en att tänka på Paris katakomber)
  • Rökelsen "Holy Smoke" från mamma (Den luktar som drömmar, sandelträ, maränger och lycka)
  • Saltlakritste från Alv (sjukligt gott!)
  • Lakrits/citron-te från Einar (En gammal favorit)
  • Choklad/chili-te från Einar (Sanslöst mums!)
  • Snyggt brevpapper från mamma (Tar mig aldrig råd att köpa själv. Just det här har jag stått och nypt i flera gånger, men snålat ur i sista stund)
  • Smyckestänger från Alv (För jag vill göra fina saker med metalltråd)
  • En rulle silvertäckt tråd till smyckesmakeri från Alv (Massor med tråd!!)
  • Ett presentkort för att köpa mer tråd från Alv (Eller andra tillbehör)
  • Boken av William Gibson från Johanna (vilken är inte ristat i sten, men förmodligen Neuromancer och posten har sjabblat så jag får den senare)
  • Två magickort till min fina, gröna highlander-lek från August. (Perfekt!)
  • Ritblock (min favoritsort) från mamma
Men eftersom alla gör en lista över vad de har fått så tänkte jag vara innovativ och göra en liten lista över vad jag har gett också;

  • En egendesignad svart t-tröja med trycket "All my damage came from Sparkmage Apprentice" och en bild på magickortet i fråga till Niklas.
  • En egendesignad svart t-tröja med massa stjärnor och texten "The stars will be right... any night now" till August.
  • En "ny" (inte lika gammal som hennes gamla och fungerande) dator till mamma
  • En Unreal Doll specialtillverkad till Alv (ta foton på honom, gumman!)
  • Miskatonic University-knappar till Alv, Einar och August
  • En Svensk Rommani-ordbok till Einar
  • En panda och en "Jag hoppas Cthulhu kommer snart så jag slipper städa igen"-knapp till Tomb
  • En likadan knapp till Reax eftersom det var han som myntade citatet
  • (En hemlig hemlighet som skall skickas till Mikael så fort jag har råd med portot)
  • En karta över Arkham till August
  • En mugg med texten "Hogwarts" och lite snirkligt mönster till Johanna
  • PS2-spelet Vampire Nights till August
  • En bok vars titel jag inte minns till Johanna
  • Ett par blockljus och lite doftvax till mamma
  • Ett hängsmycke jag gjort själv till Alv (hur vågar jag??!)
  • En axelremsväska med ett ankh på till August
  • Toreador-klanboken till Johanna
  • Ventrue-klanboken till Einar
  • En bok med spöksagor till Kajsa
  • En tavla jag gjort till Kent och Lena
  • Boken "Perfekt uppförande" om hästar till Cecilia
Uhm... nu kommer jag inte ihåg mer. Kan så klart ha missat något i båda listorna, men de är långa nog ändå.

Gott nytt och sådant där, folket!

3 kommentarer:

  1. Vilken film var det? Jag bara udnrar, för jag har en tjejkompis som gillar den genren, och om hon inte redan har den så kanske det vore ett bra presentförslag.

    SvaraRadera
  2. 2 Sparkmage Apprentice + Primal Forcemage + Pandemonium + Cloudstone Curio = ganska coolt

    SvaraRadera
  3. Jag vill också veta vad filmen hette, we zombies need some to :#

    SvaraRadera