18 nov. 2009

Ungdomens källa

Överallt, de är tamigfan överallt. De där som hävdar att de stoppar ålderdomen och behåller sin ungdom genom att kleta in massa krämer i ansiktet. Jag har en nyhet till er, miffon; ni är precis lika gamla ändå, även om ni ser ut som överspända botox-lik. Man kan inte stoppa ålderdomen och man kan inte behålla sin ungdom. Det är de enda två sakerna som jag är verkligt säker på.
Fick just en genial idé till en ny reklamfilm. Tänk dig en mörk scen, en hemlighetsfull skönhet som ser ung ut, sedan lite klipp av hur hon dricker blod och lite våld och död och sist: "Åldrande? Ingen fara, bli vampyr du också... nu med 99% säkerhet av evig ungdom."

Just nu känns det som om min TV svämmar över av gamla haggor som vill vara evigt unga. De synas och vinklas i alla möjliga tagningar där ljuset är så tydligt fixat och överexponeringen effektivt raderar rynkor bättre än något av de medel som de gör reklam för.
- Och för övrigt är jag 44 år! utbrister hon stolt som avslutning och alla varningsklockor plingar.
Någon som är 44 år och ser ut som 28 är en människa jag aldrig kommer att lita på. Det måste vara en hemskt osäker och töntig liten människa, tänker jag och stänger av TV:n.

2 kommentarer:

  1. Oh gud, just den där "Jag är 44"-reklamen får mig att vilja kräkas varje gång. Ungefär som barnen som vill ha yoghurt... >_>

    SvaraRadera
  2. Varför tror du vi gav bort TV'n? Bara skumma reklamer som inte går att lita på...

    Men bra reklamidé du hade! :)

    SvaraRadera