3 nov. 2009

Halloweenfirandet

Detta är alltså min första pumpalykta någonsin och med den som inledning tänker jag berätta lite om mitt Halloweenfirande!
Det blev lite krångligt med festandet först eftersom vi sedan månader tillbaka varit bjudna på en fest som sedan inte blev av... vilket vi fick veta i sista stund. Det är dock sådant som händer och vi bestämde oss hastigt och lustigt för att ha en egen tillställning i stället. Sagt och gjort. Jag hade i flera veckor tjatat om pumpor, men alla pumpor var jättestora och asdyra, så ingen hade blivit inköpt när datumet började vara väldigt nära inpå. Så till sist fann vi två perfekta pumpor för sammanlagt tjugo spänn. Utmärkt! Det var lättare än väntat att karva till dem och jag kan lugnt säga att jag har pumpor på hjärnan nu. Jag vill bli pumpa-bonde! Jag vill omge mig av pumpor året runt! Jag vill leva enbart på pumpa-paj och rostade pumpafrön och allt ljus skall komma från pumpalyktor! Ahem. Ja. Jag är exalterad över pumpor. Hur som helst, vidare med min rapportering.
Jag klippte ut fladdermusgirlander, vi städade massor och sedan skapade jag den mest fantastiska Halloween-buffé världen någonsin skådat. Det fanns pumpa-paj och grön spaghettihjärna och egenrostade pumpafrön (jag lovar, jag skall inte skriva mer om pumpor nu) och miso-soppa (den ser ut som lera ju!) och en låtsasköttpaj och flugsvampar gjorda av ägg och tomater och massor med skräckgodis och sist men inte minst ett sjukt välsmakande bål fullt med godishjärnor. Pumpapajen (kolla, nu nämnde jag det igen!) blev för övrigt utsedd till legendarisk av samtliga närvarande! Jag är ett geni!
Johan kom lite tidigare till festen för att få hjälp med utklädnad och jag utsåg honom snabbt till min andrepirat och kompanjon. August klädde ut sig till sitt metal-alterego Augrath och såg sannerligen... ut som något ur mina våta tonårsdrömmar. Dregel.
Sedan dök Ohlson upp utan utklädnad och blev snabbt omstylad till narr, Sandra var något blodigt och hennes vän som var med såg klassiskt Halloweenig ut med fladdermusvingar och hög hatt. Ohlson hade med sig en tjejkompis också som inte var utklädd, men trevlig ändå. Hon pratade jättemycket om katter. Man vet att någon är bra om den pratar mycket om katter.
Allt som allt blev saker och ting lite för mycket för mig som varit så stressad och inte fått så mycket sömn, så lite vin på det och jag tillbringade sedan halva kvällen sovandes sött i Augusts, förlåt Augraths knä.
Det var en fest som hette duga dock! Nästa år arrangerar jag och Alv Halloweenfesten med stort H. Vågar du komma?

2 kommentarer:

  1. Lätt att jag kommer! :D

    Blir det någon Fezt till sommaren?

    SvaraRadera
  2. I DEMAND pictographs! *hytter med näven* ...och receptet på pumpapajen. =)

    SvaraRadera