5 juni 2009

Att diskutera med katter

Det här är Elsa. Elsa kan säga "mmrrot". Det är nog det närmaste jag hört att en katt säger något annat än just namn. Katter säger nästan bara namn.

Katter skulle få mycket mer saker gjorda om de bara lärde sig att tala rent. Elsa vill inte ens ha morötter, så jag undrar varför hon valde att lära sig just det ordet. Visserligen är hon blond och ganska korkad, men ändå.

Alla katter är dessutom kommunister. Varför skulle de annars springa omkring och säga "Mao" hela tiden? Om man försöker diskutera politik med en katt så börjar de alltid tjata om Mao. Det slår aldrig fel. Jag har slutat försöka över huvud taget.

Det här är Murkla. Förutom politik vill han bara diskutera religion. Så fort man han får chansen börjar han tjata om "Ra" även om han uttalar det med rullande r. Jag är så trött på att prata om politik och religion och tycker att efter tio år borde han ju faktiskt ha lärt sig något mer i alla fall. Jag vet inte vad, bara att tioåriga barn vars intelligenskvot är gravt underlägsna Murkas kan fler ord än två.

Förmodligen är det här katternas sätt att tala om för hela världen hur ointressant människornas språk är, samt att om människorna nu är så faaaasligt intelligenta så kan de gott lära sig att prata Katt i stället.

Dryga kattkräk.

3 kommentarer:

  1. Min katt hette Bert, uttalat amerikanskt vis eftersom det var det hon brukade säga och jag antog att hon ville presentera sig. ("Burrrt") Konstigt namn på en kattinna, men har katter bestämt nåt så...

    SvaraRadera
  2. Nu tror jag inte att katter ÄR kommunister. Jag tror mer att de ville varna för Mao. Och nu vill de, dryga som de är, gotta sig i hur det gick när vi ignorerade varningarna.

    Det är i alla fall min teori.

    SvaraRadera
  3. Internet har skadat mig, jag tänkte med andra ord innan. Mao. Skäms på mig!

    SvaraRadera