29 juni 2009

Kartonger, föreningshat och värmegnäll

Bit för bit försvinner mitt liv ned i bruna pappkartonger. Allt skall packas noga, omsorgsfullt och så att det inte blir för tungt. Allt onödigt skall slängas eller ges bort. Allt skall sorteras.

Samtidigt känns det som om det är tusen och åter tusen papper som borde ordnas. Jag måste sortera mina egna papper och få ordning på dem, slänga så mycket som möjligt, skicka in papper till soc, csn, skolor - och det känns som om det aldrig tar slut. Dessutom tar föreningen tid. Jag är så trött på föreningen. Efter elva år har jag tröttnat och efter den här perioden är över vill jag inte ta i en förening ens med tång. Jag är helt enkelt inte lagd för dessa eviga pappersarbeten, möten och prylar. Det är ett förbannat otacksamt arbete som bara gör att jag vill lägga mig ned och dö.
Så rättelse; jag har inte tröttnat på föreningen, jag inte bara avskyr, utan faktiskt hatar bara varje moment som en styrelseposition i den innebär. För första gången i vuxen ålder skulle det vara skönt att bara vara ansvarig för sig själv och sitt eget liv. Ärligt talat så ångrar jag bittert att jag tog positionen i år igen. Nästa år vägrar jag. Blankt.
Jag vill komma tillbaka till det som var roligt med lajv och Deathgame, utan alla tvång. Jag vill åka på lajv då och då, arrangera något ibland och bara skrota omkring och döda folk med grönsaker, är det för mycket begärt?

Värmen gör ingenting lättare. Jag är vad man kallar värmekänslig. Värmekänslig så till den milda grad att jag faktiskt inte fungerar i värme. Alls. När jag väl lyckas göra någonting så gör jag det fel. Skulle fylla i lite papper och skrev mitt namn på fel rad. Två gånger.
Varje morgon går jag upp och ställer mig med fötterna i iskallt vatten i en kvart för att över huvud taget finnas till. Jag svettas mängder, blir grinig, snarstucken och tänker lika bra som en efterbliven amöba. Fötter och händer svullnar upp och till råge på allt så tål jag inte sol även om jag skulle klara värmen.
Jag vet vad helvetet heter egentligen. Helvetet heter "sommar", och dess underdomäns namn är "föreningsverksamhet".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar