30 juni 2009

Inget varmvatten i Varberga

Så här står det på Örebrobostäders hemsida:

"Eon har fått ett problem med fjärrvärmen i Örebro vilket betyder att ingen i stan har något varmvatten. De arbetar med problemet för fullt och beräknar att ha löst problemet till kl 18-20 ikväll (30/6).

Vi hoppas att detta inte orsakar några problem för dig som hyresgäst."
Nej, för all del. Klart det inte orsakar några problem. Inga problem alls. Klockan är bara fyra minuter i ELVA på kvällen och vattnet är fortfarande iskallt här. Jag börjar oroa mig för att inte kunna duscha i morgon heller, vilket innebär att jag kommer vara ännu äckligare än jag känner mig nu. Helt otroligt att man betalar för att bo i en lägenhet som är som en smältugn (tre gigantiska fönster mot solen är praktiskt taget vad min yttervägg består av) och nu inte ens kan ta en dusch. Disken står och ser äcklig ut och det är tänkt att jag skall åka bort i morgon... så den får väl mögla på plats då. Bananflugor är visst inne i år, inte sant? De kan ju joina humlekyrkogården som min lägenhet blir varje sommar eftersom det tydligen är ett gigalusiskt humlebo någonstans här utanför, så de kommer in i min lägenhet och dör. Räknade till femton lik vid senaste städningen.
Och alla de jävla stolpskott som påstår att det bara är nyttigt att ha det lite obekvämt kan dra åt helvete. Jag flyttade in till stan från landet för att bland annat slippa frysa ihjäl i duschen. Som det är nu skulle jag lika gärna ha kunnat bo kvar.

1 kommentar:

  1. Det är skillnad på en sval dusch och det-finns-inget-varmvatten-kvar-dusch. STOR skillnad. Jag lider med dig.

    SvaraRadera