27 apr. 2009

Grönsåpa och sommar

I dag har jag köpt en och en halv liter grönsåpa för femton spänn. Möblerna har hamnat på rätt platser och allt som finns kvar är en oändlig kavalkad av småplock och sedan rengöring. Jag skall försöka döva rökstanken med grönsåpa och rökelse samtidigt som jag bättrar på den med cigarett efter cigarett. Jag skall sortera mina försummade böcker och koppla in stereon. Jag skall fortsätta leta efter fjärrkontrollen till TVn tills jag hittar den eller stupar på kuppen.
Murkla svansar efter mig som en dåre, Bamse ligger och sover som vanligt och snart kommer Nina hit.
Det känns lugnt. Med grönsåpa känns allting lugnt.

1 kommentar:

  1. Grönsåpa, grönsåpa, vegetabiliska fett.
    Reagera med Kalium och vatten så blir det rent, rätt och slätt.
    Trots att du inte längre härstammar från hampa utan tillkommer av träd.
    Skänker din artificiella grönska glädje och flärd.

    SvaraRadera