26 feb. 2009

Ett Säkert Ställe

Tvivelsutan har du någon gång lagt någonting viktigt på vad du anser vara "Ett säkert ställe". Problemet med säkra ställen vet du i så fall är att man aldrig, någonsin kommer ihåg var de är någonstans när man slutligen faktiskt behöver det man lagt där för att det inte skall komma bort. Allt som finns kvar är en luddig föreställning om att det man letar efter ligger tryggt och väntande på Ett Säkert Ställe.
Exempelvis så har jag nu ägnat några dagar åt att spåra upp en pryl som jag verkligen, verkligen behöver hitta. Jag har letat på alla tänkbara ställen, några mindre tänkbara, ett par otänkbara och ett eller annat som är nästintill löjligt. Ingenting. Jag är dock fullt och fast övertygad på att den ligger på ett jävligt säkert ställe.

Så nästa gång jag (eller du) får för mig att lägga saker på säkra ställen - lägg dem helt öppet i en hög i stället. Det är mer säkert att man hittar dem då.

1 kommentar:

  1. Det där säkra stället tror jag även har ben, det skulle förklara varför det flyttar på sig åtminstone. Kan det vara i intelligent päronträ?

    SvaraRadera