22 feb. 2009

Alv made me do it

Egenmäktigt förfarad från Alvs eminenta helgondagbok och ifylld i baksmällans töcken emedan jag befann mig i en ung kvinnas lägenhet i den intriganta, men ack så samhällsliknande staden Fagersta.

Avsluta meningen!

Jag har insett att min senaste kyss var. . . lika charmerande såsom kyssar i mitt liv tenderar att vara.

Jag lyssnar på . . . den strålande musikalen Shoggoth on the Roof med HP Lovecraft Historical Society.

Jag pratar bara med . . . möbler i undantagsfall.

Jag tycker om . . . att dansa till Flogging Molly på piratfester iförd någon av mina flärdfulla hattar, och stundtals även mer kläder än så.

Min första riktiga kyss var . . . en slemmig historia som jag emottog på en strand strax utanför Kalmar 1997. Jag blev så avskräckt att kyss nummer två inte kom förrän ett halvår senare.

Jag avskyr när folk . . . envisas med att existera enbart för att försvåra, motarbeta eller komplicera mitt liv, såsom de ofta gör.

Jag gillar . . . faktumet att alla ovanstående människor inom kort kommer bli mat åt en viss tentakelförsedd gudomlighet.

När jag vaknar på morgonen är jag . . . grinig och bör strykas medhårs tills det att jag fått i mig en cigarett, lite koffein och en lagom mängd dåliga TV-serier eller själsupplivande musik.

Jag är förälskad i . . . Johannas ljuvligt feminint kvittrande katt, men tala inte om det för Murkla. Det skulle krossa honom.

Jag kommer alltid minnas . . . morgonen då jag vaknade efter två timmars sömn och såg en svart hund sitta och stirra på mig genom glasdörren i samma ögonblick som pappa föll ihop nio kilometer bort för att aldrig resa sig igen.

Sist jag grät . . . var på natten för några dagar sedan efter ett uppslitande telefonsamtal som påverkade mina svaga nerver och min stora benägenhet för att låta tårarna trilla i tid och otid.

Min mobiltelefon är . . . en ondskefull liten manick som ger rundgång om man lutar på huvudet.

Har . . . lånat Johannas eminenta byxor för att skona min illamående bakfyllemage från min ack så fantastiska, men något åtsittande korta kjol.

Kärleken är . . . som att sitta högst upp på en bergstopp där den kyliga vinden hela tiden kämpar hårt för att dels driva bort mordiska bergsgetter och dels hålla den underbara chokladglassen man håller i handen från att smälta bort.

Innan jag går och lägger mig tänker jag . . . ingenting alls. När jag väl går och lägger mig brukar det vara för att hjärnan redan har inträtt i energisparläge och inte fungerar särskilt väl alls.

Just nu tänker jag . . . väldigt ofta på syskonen Baudelaire och hur det skall gå för denna otursamma trio.

Bebisar är... bäst tillagade som helstekt spädgris sakta roterande över öppen eld med en smula basilika vid ryggslutet och en tomat i munnen.

Idag har jag sovit . . . som en bakfull, orolig skeppsråtta på ett gungande och något gistet skepp.

Ikväll ska . . . jag sitta i min mors vindpinade och snödekorerade stuga med en filt över fötterna och en hund nedanför nämnda fötter.

Imorgon ska jag . . . arbeta vidare på mitt synnerligen välbehövda skrin med diverse föremål man kan nyttja till att göra sig av med oönskade vampyrer, varulvar och banktjänstemän.

Jag vill . . . ha ett hus som kan sträva efter att bli Gormenghast när det växer upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar