18 nov. 2008

Laundry day

I morgon åker jag till Skåne. I går kändes allt så förtvivlat stressat och nu är allt lugnt igen, förvånande lugnt. Gick upp rätt tidigt för att se när min tvättid var schemalagd. Fick se att det inte var dags förrän klockan ett och kunde därmed tillbringa förmiddagen med exakt vad jag behagade. Traskade och köpte en pan pizza och en cola innan jag återinfann mig i lägenheten och tog hem några avsnitt av American Dad. Egentligen är det inte en serie jag uppskattar enormt, men det är bra på sätt och vis. Den kräver ingen som helst hjärnaktiviet, men är tillräckligt roande för att fungera som underhållning. Exakt vad jag efterfrågade i dag. Dessutom hittade jag en gammal pocket som jag knappt kommer ihåg som jag kan läsa om.
Det känns bra. Mycket bra.

Vid ett skall jag rulla ihop några mattor som hängt äckliga alldeles för länge och släpa ned dem till tvättstugan samman med min packning inför morgondagen. Vid fyra när tvättiden är slut åker jag in till stan, hämtar ut biljetten och lämnar tillbaka några böcker på biblioteket samt handlar saker till kvällsmaten.
Om jag råkar känna mig kreativ därimellan så håller jag på med en docka som skall heta Mahir Stargazer. Han är den mest komplicerade dockan hittils, men jag tror att han blir bra. Håller också på med en teckning på ett par rollspelskaraktärer.

Kort sagt är det här en helt normal dag i mitt liv... och det känns skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar