13 juni 2008

Kärlekshistorian är över

Min kärlekshistoria med internet är över. Jag tycker inte om internet längre. Forum är värst. Att prata på forum är generellt sett att skaffa fiender. Man missuppfattas, missförstår och måste formulera sig med tusen smileys för att uppröra så få som möjligt.

Internet sätter en i kontakt med massor av människor, javisst. Men är det särskilt bra? Sedan måste man upprätthålla kontakterna och vips hinner man inte med att träffa riktiga människor och skaffa sig riktiga vänner ute i stora världen.

Jag menar, för tusan, jag gillar inte ens människor. Vad gör jag här? Varför ser jag inte på film, läser en bok, skriver en historia, tecknar, städar lägenheten, gosar med jycken eller umgås med vännerna i stället för att sitta här och glo?

Internet har dessutom inte alls gjort det smidigare att arrangera lajv till exempel. Jag tyckte om när det hela sträckte sig till en simpel, ful hemsida och sedan skedde kontakten via telefon och anmälningarna damp ned i brevlådan. Man behövde inte sitta i timmar och designa, svara på frågor över forum, svara på oändliga mail, skriva ut roller för att få någon slags överblick... Jäkla internet.

Den första månaden när jag flyttade hit till den här lägenheten hade jag inget internet. Jag läste mer böcker igen, jag pratade i telefon med goda vänner vars röster jag inte hört på länge, jag skrev, tecknade, gjorde små lerfigurer och lägenheten var bättre städad än någonsin.

Internet fördummar, förslöar och är helt enkelt en jävla massa bajs. Visst, det finns bra saker, men de suddas ut av alla dåliga.

Nu skall jag skita i Internet, läsa en bok, sova en skvätt och sedan hålla ned mitt användande till minimum ett tag.

1 kommentar:

  1. Via internet får jag säga att vissa forum gillar dig. Du vet vilket, du vet där folk typ dyrkar dig. Får se ifall jag får samma bemötande.

    SvaraRadera