22 maj 2008

Nötskal

Vaknade ganska nyss. Har just gett katten sitt nya plåster och sina 3 1/2 tabletter för morgonen. Det är helt galet egentligen. Vad som började som några små sår vi inte hade en aning om var de kom ifrån, fortsatte som en infektion och spred sig under huden tills han började slita upp fler sår och vi fick åka i ilfart till veterinären. Nu äter han antibiotika och smärtstillande, samt har en krage som han avskyr. Vi är nu inne på tredje dagen och han ser lite piggare ut, dock. Skönt det.

I dag skall jag handla festdetaljer (drinkpinnar! drinkpinnar!) och hårfärg. Jepp. Jag klarar inte av att vara blond längre. I går försökte jag tona rött med skumtoning, men tyvärr så blev det mer rödblont. Nu blir det mer rejäla doningar.

I övrigt skall jag hinka i mig koffein, röja upp i lägenheten, välja kläder och i kväll blir det att hämta Johanna på stationen och sedan dra ut till modern min. Konstigt att jag är så nervös. Det är ju liksom inget nytt med den här festen.

Annars ägnas mycket tid åt min Call of Cthulhu-kampanj. Det är min första seriösa rollspelskampanj som jag spelleder och konstigt nog finner jag mig själv stormtrivas. Jag som alltid har varit spelledare mest för att det är bättre än att det inte blir något rollspel alls. Tror det är lika delar av ett spel jag gillar och spelgrupper som känns egnagerade.

Nästa vecka blir det mer jobb på lajvområdet och skriva intriger till lajvet, men nu skall jag lägga allt krut på festen i dag.

1 kommentar: