5 maj 2008

"Maybe your face is haunted!"

I går kom jag hem från LinCon. Det var tveklöst mitt roligaste konvent så här långt. Jag har träffat massor med underbara människor, kört sneaky-sneaky för att undvika ett par ex och utökat min rollspelshylla med sisådär tio centimeter. Närmare bestämt köpte jag följande. "Urban Legends" (nya WoD), "Call of Cthulhu" (6h edition), Red Talons (icke revised), Nagah (icke revised), Players Guide to the Sabbat och sist, men inte minst Storytellers Guide to the Sabbat (båda tillhör gamla WoD). Hurra för mig!

Fick även tillfälle att spelleda mitt första CoC-äventyr. Det var mäkta roligt och spelgruppen var helt enkelt en av de bästa jag fått äran att vara spelledare för. Alla agerade ut lika mycket och hade inga problem med att prata omkring med karaktärerna. Tror aldrig jag haft så roligt som spelledare.

Titeln på det här inlägget är ett citat från rollspelet. En karaktär med sisådär 4 i utseende (11 är normalt, han var alltså ful som stryk) slängde ur sig att huset de skulle till kanske var hemsökt och fick rubrikcitatet som svar: "Maybe your face is haunted!"

När jag kommer hem är det dags att börja spelleda en CoC-kampanj!

Nina räddade dessutom mitt liv genom att ge mig cigaretter. Hurra för Nina, min hjältinna. Nu har hon köpt sig min eviga vänskap.

Visstja. Jag köpte urfina tärningar också. Man måste alltid köpa tärningar. De här var genomskinliga, mörkblå med bronsglitter.

Roligast på konventet var för övrigt Verbal Battle, men jag orkar inte berätta något därifrån. Det var folk som filmade, så med lite tur kommer det upp godbitar på youtube så småningom
Skönt som tusan var det dessutom att få bo hos systra mi och hennes sambo. Deras lägenhet är så fin och hemtrevlig och de är perfekta som värdinna och värd. Massor med mumsig mat, bra soffa att slagga på, trevligt sällskap och gosiga katter. Superbt!
Och nu... är jag... i Skåne.

2 kommentarer:

  1. *börjar sjunga på schlagerdänga* "Kom heeeeem... vi bööööörjar ooooom igeeeen..." *börjar lalla lite osammanhängande eftersom jag inte kan resten av texten*

    SvaraRadera
  2. "Vi glömmer aaaaallt.. Där ute ääääär det sååå kaaaaallt" *fortsätter där Alv slutade*



    ... Och fråga mig inte varför jag kan det...

    SvaraRadera