26 mars 2008

Straff

Givetvis straffade verkligheten mig för att jag i tidigare inlägg påstod mig må bra. Man får inte må bra. Det är förbjudet. Vem som instiftat förbudet vet jag inte, kanske Gud. Ännu en bra anledning att inte tro på skitgubben.
I går kände jag mig lagom suicidal hela dagen. Kunde inte komma på en enda vettig anledning med mitt liv (det kan jag fortfarande inte, men i dag ligger jag inte och grinar okontrollerat över det. Min existens är meningslös, men det är okej). Hittade bara anledningar till att folks liv skulle vara bättre om jag inte fanns. Kanske inte direkt, men så småning om. När den där fåniga sorgen gått över och de insåg att livet blev bättre.

Men i dag mår jag bra, som sagt. Hade egentligen tänkt sätta mig ned och göra klart räkenskaper och skit, men det får vänta till natten eller morgondagen. Jag behöver landa i stället. Behöver lata mig som fan helt utan några skrupler.

Nu skall jag läsa ikapp i lite webbserier och titta runt på lite bloggar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar