15 okt. 2007

Vinterjacka och kamera

Helgen har jag tillbringat ute på landet. Jag har egentligen inget att gnälla om just nu förutom pengar, pengar är däremot skittrist att skriva om, så det tänker jag låta bli.

I fredags åkte jag och Mikael ut till min mor. Broder Einar var också där och vi bestämde oss för att spela Svea Rike. Jag vann egentligen, för de fuskade. Typiskt hanar.

På lördag morgon drog Mikael ut och jagade. Jag hade däremot sovit några få timmar, så jag pallrade mig inte upp. Senare på dagen fick jag däremot ägna mig lite åt prickskytte. Tio skott, alla träffade tavlan och tre i mitten. Känner mig lite lagom stolt, särskilt som det var från stående och färre skott (men fler mitträffar) än förra gången, samt längre avstånd.
Det är kul att skjuta!

Senare på lördagen köpte jag fixativ och gjorde några kolteckningar. Måste ta och kolla upp när den där uppskjutna utställningen kan bli av.
Det är inte kul att skjuta upp.

På lördagen målade jag lite med oljefärger och fikade hemma hos Alv på kvällen. Hon gav mig en ursnygg vinterjacka, så nu är det problemet ur världen. Tack, sötnos!

Jag har också beställt en kamera. Det tog mig tre dagars jämförande av priser, funktioner och recensioner innan jag bestämde mig. Slutligen blev det en Canon Powershot A460 med minneskort från Inet. Jag är mycket nöjd med priset och hoppas att jag blir nöjd med kameran också. Det lär ju inte bli som när jag köpte kamera åt Drakontia senast, köpte den på Claes Ohlsson till överpris; kom hem och hittade EN recension på hela nätet, och den var negativ.

Min bok börjar röra på sig också. Känns som om jag äntligen kan skapa saker igen. Hösten är mäktig. Den ger mig mer skaparkraft än någon annan årstid.

2 kommentarer: