22 aug. 2007

Otack är världens lön

Just nu har jag varit ganska otrevlig mot en Deathgamespelare. Svaret jag skrev till honom var dock betydligt trevligare än vad jag kommer att skriva här nu.
Spelaren i fråga är en av alla dessa lagvrängare som till varje pris försöker att komma undan genom att peka ut små detaljer i regelformuleringarna i stället för att gå efter vad som är rimligt. Jag har på senaste tiden varit på tok för upptagen för att bry mig om att svara.

Vad skickar då den lille snorvalpen? Jo, följande:

"From:"Anonym DG:are"
To:yvonne@deathgame.se
Subject:Oförskämt!
Date: Mon, 20 Aug 2007 12:42:50 +0200
helt sjukt att du inte har svarat på mitt mail! fattar inte hur du tänker, om du tänker! hur svårt kan det vara att svara egentligen..?! specielt när frågan är enkel, är ju bara att läsa i regelboken om handdukar!!
att du inte svarar ser jag som ett direkt hån mot både mig och [insert random nick], som just nu sitter och väntar på att få reda på om hans mord är gilltligt eller inte..! ta tag i ditt jobb som spelledare eller be någon annan ta över jobbet..."


  1. Någon som inte vet hur man använder versaler skall inte komma och insinuera saker om andras hjärnaktiviteter.
  2. Det är inte mitt jobb, det är något jag gör på min fritid. Du betalar inte för tjänsten, jag får inte betalt för den. Därmed prioriterar jag givetvis då och då viktigare saker. I den vuxna världen så måste man till exempel försöka kunna betala lite räkningar för överlevnad ibland (Ditt WoW-konto, räknas inte). Du kommer förstå det när du blir lite äldre.
  3. Om frågan är så förbaskat enkel så kan du väl läsa själv i regelboken, eller är det på tok för komplicerat när meningarna börjar med stor bokstav, vilket leder till att du blir distraherad och inte vet vad du skall ta dig till?
  4. Du får se det som precis vad du vill. Det var inget personligt hån i att jag inte svarade, men nu blir du hånad öppet i stället. Är det bättre? Känner du att du vann något på ditt lilla otrevliga mail? Kommer du som gammal att sätta upp anonyma lappar i tvättstugan med gnäll om att någon inte rensat luddfiltret på torkskåpet? Ja. Troligen.
  5. Passar inte skorna, bär några andra. Du är mer utbytbar än vad jag är.

Miffo.

4 kommentarer:

  1. Själv har jag börjat vant mig vid miffon som inte kan sina egna namn. Mest när jag sitter och validerar UCinloggningar.. Så mailar jag de som sktivit typ "LinuS K" som föroch efternamn.. Ber dem fixa.. Sen har de magen att säga.. "Jaha, m en det visste jag inte". Som om EFTERNAMN inte är tydligt nog att man ska skriva sitt EFTERNAMN i det.

    SvaraRadera
  2. Det krävs mer fruktan på Forumet. Jag kanske borde börja jobba mer på det.

    SvaraRadera
  3. "Du är mer utbytbar än vad jag är."

    Klockrent.
    It's funny because it's true.

    SvaraRadera
  4. Hah, om frågan är så enkel att han kan svara på den själv var svaret finns är det illa. Döda honom.

    SvaraRadera