6 aug. 2007

Möte med en karaktär

För ganska många år sedan började jag spela en karaktär som jag döpte till David Miro. Han hade ett ganska speciellt sätt och ett speciellt utseende. Bara ett par år senare var jag i Stockholm av någon anledning. Döm om min förvåning när jag plötsligt mötte karaktären på stan. Allt stämde. Det svarta, korta, rufsiga håret, ansiktet, leendet, smilgroparna, de nästan lysande gröna ögonen... till och med den urtvättade trance-tröjan, jeansen och kängorna med påmålade prästkragar stämde in. Jag stannade tvärt upp och stirrade. Vågade inte säga eller göra något. Det var något av det konstigaste jag varit med om och det leder mig till funderingen ifall andra av mina karaktärer vandrar omkring där ute. Kan jag plötsligt möta dem var som helst? Är de som jag spelat dem? Minns de?

2 kommentarer:

  1. Påminner om någon film jag såg med Poemy.. Minns inte vad den heter.

    SvaraRadera