10 juni 2007

Strålande helg

Helgen har varit underbar. Bara perfekt som helg betraktat. På fredagen firade vi min systers student. Hon var strålande vacker i en medeltida klänning som hon sytt själv. Nörd som hon är så hade hon också en studentmössa med en grön sten och texten "Salazar Slytherin". När vi kastat blommor på henne och behängt henne med allsköns krimskrams åkte vi hem till min mor och åt tårta.
Sedan badade vi och jag vågade för första gången på över tio år visa mig i bikini. Det känns bra. Fast givetvis är det tydligen ute med bikini nu, märkte jag i dag. Alla kör topless på stranden där vi
brukar vara. Eller inte alla, men flera stycken. Typiskt. Jag får aldrig njuta av mina framgångar ordentligt.

Hur som helst så var det underskönt i vattnet och sedan åkte vi hem, käkade middag och spelade Call of Chtulhu. Patrik, min systers pojkvän var spelledare och det blev riktigt, riktigt läskigt ett tag. Jag hade en roll jag trivdes med också. En bibliotekarie och kvinnojägare vid namn Sanfred. Mer rollspel åt folket!
Efter det satt vi uppe och pratade och spelade kort en stor del av
natten och sedan var det sovdags.
Oscar gick upp tidigt och åkte till jobbet och själv sunkade jag i väntan på att Cultusaur skulle dyka upp för kaffedrickande och övriga aktiviteter. Till slut kom han och efter kaffet begav vi oss upp till Drakontias lajvområde. Det var lite stökigt, så jag städade hela huset medan han gick omkring och fotograferade så att vi får lite nya bilder till hemsidan.
Det hade varit folk där också och täckt över det trasiga taket med en presenning. Stort tack till den okände hjälparen, nu håller det
sig snyggt tills vi fått upp virke och kan laga det ordentligt.
Under sommaren och hösten måste vi verkligen anstränga oss lite för att få området finare, men det är mest kul.
På hemvägen stannade vi till vid den underbara skogssjön Igelsjön och badade.
I dag har jag också badat och blivit solbränd samt planerat mitt kommande världsherravälde lite mer noga än tidigare.
Min hund är rakad. Han ser rolig ut. Jag måste nog jämna till litegrann.
Hur som helst så är allt riktigt bra och det är bara med lite nervositet jag blickar mot morgondagen och försäkringskassans utredning.

För övrigt så planeras det ett stort vattenpistolkrig i Varbergaskogen under sommaren. Två lag, massor med vattenpistoler och vattenballonger, vita tröjor och röd karamellfärg. Vilka är med?

1 kommentar:

  1. Jag ska meeeed! Men det kanske ska vara olika färg på vattnet för lagen också?

    SvaraRadera