13 juni 2007

Praktik-pest

Utredningen går framåt. Första dagen fick jag fylla i en massa papper för att berätta vilken slags praktik jag skulle passa till. Andra dagen skulle jag skriva min CV och ett personligt brev så att de verkligen kunde ordna en bra praktik.

Jag blev från början förvarnad om att det inte skulle finnas så mycket att välja på så här på sommaren. Jag tipsade om katthemmet här i krokarna, eftersom de brukar ta emot folk.

I dag fick jag beskedet att utredningsgruppen som jobbar med att leta praktikplatser åt folk tyckte det var för jobbigt att ringa katthemmet och fråga om jag får vara där. Kvar fanns monteringsjobb i verkstad (för det är ju SÅ jag) och ett jobb på ett naturreservat. Vilket väljer man? Ja, tyvärr inte det senare eftersom det ligger en bra bit utanför Örebro och givetvis finns inga som helst bussförbindelser.

Så alla papper jag fyllt i, min CV och mitt personliga brev var ännu bara fler sätt att förska hålla mig sysselsatt på. Utan. Någon. Som. Helst. Mening.

De slösar bort bitar av mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar