21 juni 2007

När jag tar över världen, del 1

När jag tar över världen kommer det att bli ändringar av. Här kommer en trevlig punktlista:

  • Förbjud fula hus! Alla fula hus kommer att förbjudas och rivas. Man kommer endast få byggnadstillstånd för fina hus i framtiden.
  • Biblioteksbidrag. Om någon har en massa böcker och vill öppna ett bibliotek så skall denne få sin lön från bidrag, samt en lokal av kommunen det berör. Mer bibliotek åt folket!
  • Genmanipulera mera! Massor med pengar skall läggas på forskning inom genmanipulation så att vi snart kommer att kunna omges av fauner, enhörningar, troll och kentaurer.
  • Vetenskap blir magi! All vetenskap kommer att klassas som magi och alla vetenskapsmän måste ha på sig roliga kåpor med skojjiga formler samt lustiga hattar.
  • Ingengörerna får göra vettiga saker! Tekniknördarna skall sluta bygga ihop vapen och små leksaksrobotar. I stället skall de bygga drakar som folk kan rida på i stället för att använda cyklar.
  • Skrota alla bilar! Alla bilar skall skrotas och häst skall återinta scenen som regerande fortskaffningsmedel.
Mer punkter kommer när jag orkar, men nu vet ni lite vad ni har att vänta er.

2 kommentarer:

  1. Jag lovar!! Jag stödjer dig till fullo!
    Mossa som diktator!!
    Mmmmm.. *ser drömsk ut* Underbart!

    SvaraRadera
  2. Helt underbart! Mer Mossa till folket! går det bra att jag kopierar ditt perfekta inlägg på min blogg? (givetvis under ditt namn). Så att fler får ta del av detta budskap?:-) (inte för att särskilt många läser min blogg men men....)

    SvaraRadera