13 juni 2007

Kryptozoologi

All denna uttråkning leder i alla fall till något positivt; att jag äntligen kan ta itu med de sista sakerna i kryptozoologi-kursen. Förra året blev jag inte klar på grund av att min hjärna är aningen överbelastad (eller något sådant), men nu tänker jag få mitt G.U.S.T.-id-kort, kosta vad det kosta vill.

Det är tre arbeten kvar. Först skall jag skriva en liten avhandling om Storsjön (den är nästan klar nu), sedan är det en låtsad pressrelease och efter det kommer det stora arbetet: skriva om en fiktiv expedition, komplett med dagbok för varje veckodag.

Just nu arbetar jag på den tredje uppgiften, eftersom det är den som tar längst tid och mest intresse. Jag har valt en sjö som jag faktiskt planerar att göra min första riktiga expedition till, och ser det här som ett utmärkt tillfälle att rekognosera inför det tillfället. Jag har till och med valt ut samma personer till min fiktiva sökgrupp som jag kommer att ha i verkligheten.

När jag väl börjar ha egna expeditioner har jag en känsla av att det blir ännu en blogg som tillägnas enbart kryptozoologin, eller kanske en hel hemsida.

Nåväl, dags att fortsätta arbeta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar